TechStars kiest Peerby

Amerikaanse topaccelerator selecteert Nederlandse startup

Samenvatting
Het gerenommeerde Amerikaanse startersprogramma TechStars komt deze zomer voor het eerst naar Europa en heeft Peerby geselecteerd als één van de elf start-ups om te begeleiden. Peerby is het tweede Nederlandse bedrijf in de geschiedenis van TechStars dat mee mag doen aan het programma.

Na een strenge selectie is Peerby uitgekozen als één van de elf startende ondernemingen die TechStars gaat begeleiden. Gedurende drie maanden krijgen de Amsterdammers training en advies van een groep Europese en Amerikaanse mentoren over hoe Peerby het snelste kan groeien. Mentoren die zich hebben verbonden aan het programma zijn onder andere Brad Feld,  investeerder in Zynga en Dick Costolo, en één van de oprichters van Twitter. Selectie door TechStars wordt door financiers gezien als een garantie voor kwaliteit. Geselecteerden ontvangen bij aanvang van het programma direct $100.000 van een groep Amerikaanse investeerders.

Daan Weddepohl, oprichter van Peerby is hier heel enthousiast over: “Het is fantastich dat TechStars ons heeft uitgekozen. Het is een kwaliteitsstempel dat voor ons deuren opent naar internationale groei en financiering.”.

Peerby is het tweede Nederlandse bedrijf ooit dat geselecteerd is voor TechStars. Vorig jaar is Robert Gaal met zijn idee voor een mobiele hotspot, Karma, drie maanden begeleid in New York. Peerby hoeft niet naar New York af te reizen maar volgt het programma in Londen.

Weddepohl heeft met Peerby het Founders Institute Mentorship programma doorgelopen en is daarna geselecteerd voor Rockstart Accelerator. Vorig jaar september heeft Peerby 125.000 dollar gewonnen met de Postcode Lottery Green Challenge en in juni won Peerby de internationale sociale ondernemersverkiezing Join Our Core van ijsmakers Ben & Jerry's.

Peerby

Peerby is lenen van je buren. Op de website Peerby.nl of via de app kan je spullen lenen door rond te vragen in je eigen buurt. Zo bevordert Peerby het contact in buurten, is goed voor je portemonnee en is ook nog eens duurzaam, want maar liefst 1/8ste van alle CO2 uitstoot wordt geproduceerd door de productie en consumptie van goederen. Peerby is gestart door Daan Weddepohl en Eelke Boezeman.

Uniek

Dat rondvragen maakt Peerby uniek in zijn soort en zorgt ervoor dat je snel en makkelijk in contact komt met iemand die je kan helpen. Het feit dat het vraaggestuurd is maakt Peerby anders dan andere marktplaatsen. Het zorgt ervoor dat je in potentie toegang hebt tot alle spullen in je buurt en je zelf niet meer overal hoeft aan te bellen. Peerby is door heel Nederland te gebruiken en sindskort ook in NYC, Spanje en Berlijn. Als je een oproep plaats in Amsterdam heb je meestal binnen 30 minuten antwoord!

TechStars

TechStars is de nummer één accelerator ter wereld. Het Amerikaanse programma komt deze zomer voor het eerst naar Europa om start-ups te begeleiden om sneller te groeien. Ze verzorgen een programma van drie maanden waarbij deze geselecteerde bedrijven toegang hebben tot mentoren, advies, kantoorruimte en verschillende trainingen. Het is open voor elk bedrijf om je aan te melden voor TechStars. De selectieprocedure was streng: van de 1302 aanmeldingen voor TechStars Londen werden er 11 uitgekozen.

NB Op de hoogte blijven van Peerby bij TechStars? Meer lees je op ons blog.

Over Peerby

Op Peerby.com delen buurtgenoten, al dan niet tegen betaling, allerhande goederen, zoals gereedschap, elektronica, fietsen en tuin-, kampeer- en feestartikelen. Peerby lanceerde in 2012 het eerste werkende spullendeelplatform ter wereld. De doelstelling, om buren te verbinden en verspilling tegen te gaan, leverde veel erkenning, investeringen en prijzen op. Er volgde een uitbreiding naar 30 steden in Europa en de VS. Toen in 2017 het financieel model niet houdbaar bleek, begon de startup noodgedwongen aan een ommezwaai. Oprichter Daan Weddepohl vertelt hierover in het (luister)boek 99 redenen om te stoppen en toch door te gaan.

Prijzen: $125.000 Postcode Lottery Green Challenge tijdens het Clinton Global Initiative, $10.000 Ben &Jerry’s Join our Core, App My City Award. en Radicale vernieuwers. Daan Weddepohl, bedenker van Peerby, stond op nr 13 van de Trouw Duurzame Top 100, was Guardian Tech Talent of the year en werd genomineerd voor ondernemer van het jaar.
Accelerators: Techstars, Rockstart, Founder Institute

Ontvang het laatste Peerby nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL